Tingalpa/Brisbane/Lone Pine Koala Sanctuary, Australië 23 februari t/m 1 maart🇦🇺

8 maart 2019 - Maryborough, Australië

Een week lang genieten!

Goedemorgen in NL allemaal😊 Het heeft even geduurd voordat ik weer een verhaal met jullie kon delen, vanwege rare fouten die de site weergeeft en ik de afgelopen week 3 dagen onwijs gave dagen heb doorgebracht met een hechte groep op een eiland zonder internet —> lekker oldskool👍🏻

In de week van 23 februari t/m 3 maart heb ik voor het grootste gedeelte doorgebracht in Tingalpa bij Carola en haar 2 zoons die ik via de nicht van mijn moeder heb leren kennen. Zij was zo gastvrij om mij 6 dagenlang te laten doorbrengen in het plaatsje Tingalpa, een half uurtje rijden vanaf Brisbane. Ik ben van Sydney naar Brisbane gevlogen zo’n 900 km noordelijker.

Ik heb letterlijk van alles genoten deze week. In het huis genoot ik van de rust en uitstraling, daarbuiten genoot ik van de dingen die Australië te bieden heeft en kenmerkt. Zo liep ik regelmatig door de wijk om gewoon te genieten van de uitstraling en hoe het echte Australische leven eruitziet. Hoe zien de huizen eruit? Laagbouw, ruim gebouwd en heel vaak met oprit, garage en/of zwembad.

Wat heb ik deze week ondernomen qua activiteiten? Ik heb 1 van mijn hoogtepunten meegemaakt, namelijk het knuffelen van een o zo schattig koalabeertje en het voeren van net zo schattige kangoeroes. Hiervoor ben ik naar het Lone Pine Koala Sanctuary gereisd met de bus. Hier leven veel koalabeertjes en kangoeroes in vrijheid met de mogelijkheid in aanraking te komen met mensen zoals ik🙋🏼‍♂️.

Daarnaast ben ik met Carola en haar zoons naar een lookout point op een berg gewandeld om de skyline van Brisbane goed te kunnen zien. Hierna zijn we naar South Bank gereden, een strand en zwembad middenin het centrum. Veel locals en toeristen die dit met het mooie weer bezoeken☀️. Voor de rest lekker relaxen bij het zwembad met een muziekje en nog een keer de sportschool in geweest💪🏻

Hoe was het weer? Zoveel als dat ik thuis over het weer praat, zo weinig doe ik dat hier. Maar bij deze; welkom bij het weerbericht van Arjan (Piet is immers ontslagen). Cycloon oma heb ik niks van meegekregen, behalve dat de golven 3 keer zo hoog waren als normaal vanwege de wind, overdag een temperatuur van 28 tot 30 graden, half tot zwaar bewolkt en af en toe een (heftig) regenbuitje☀️🌤🌦.

Wat vond ik zo fijn aan deze week? Natuurlijk een eigen kamer, way better dan een hostel uiteraard, dus daar keek ik ook wel tegenop op het moment dat ik met de bus naar Noosa vertrok op 1 maar (papa’s verjaardag), happy birthday daddy🎉🎈. En het eten, wat heb ik gesmuld! Dank je wel jullie👌🏻

Wat zijn nou dingen die ik goed of juist anders (beetje vreemd dus) vind in Australië?

• Stoplichten staan aan ook aan de overkant van een kruispunt, in NL als je te ver over de streep staat kun je het stoplicht niet meer zien of heb je een nekhernia. Zeer goed dus.
  • Stoplichten staan zomaar 5 minuten op groen zonder dat er verkeer aankomt, zeer vervelend voor het overige wachtende verkeer.
  • Haltes worden niet weergegeven in de bus en ook niet omgeroepen. Aangezien de bus flink doorrijdt is Google Maps dus handig om te gebruiken om te kijken waar je rijdt en moet uitstappen.
  • Ov kaart die ik had in Sydney (Opal Card) is niet geldig in Brisbane. Hier hebben ze weer een Go Card. Ik wist dat dus niet met mijn 20 dollar resterend op m’n Opal Card toen ik Sydney verliet.
  • Water is erg gemengd met chloor, duidelijk te proeven
  • Het links rijden.... Ik begrijp het nog steeds niet🤪

Ah fijn, wat ben ik nu aan het doen? Ik wacht op mijn 15 uur lange nachtbusrit naar Airlie Beach waar nog een hoogtepunt van mijn reis aan zit te komen, namelijk Whitsunday Island Group. Google maar als je een voorproefje wilt😉 Een paar uur heb ik er al opzitten vanwege een overstap in Hervey Bay.

Afgelopen 3 dagen ben ik op Fraser Island tour geweest en ik kan zeggen dat dit echt fantastisch was en ik 100 ervaringen rijker ben geworden! Hier zal ik jullie over enkele dagen voorzien van een uitgebreid tourverslag en wederom erg mooie foto’s📷.

Ik ga zo de bus in samen met mijn komkommer, perziken, pindakaas en water. Deze producten zijn wel te betalen in Australië.. Voor nu wens ik jullie een fijne vrijdag toe en ik beloof dit keer; tot snel bij het verslag over Fraser Island👐🏻

Groetjes van mij!

Ps: wil ik al naar huis en heb ik heimwee? Antwoord: nee, nog lange niet😏

1. Richard:
    8 maart 2019
    Zo Arjan wat een leuk en interessant verhaal ben blij te horen dat je het naar je zin hebt veel plezier verder Gr.Pa 👍💋
  2. Peter Teunissen:
    8 maart 2019
    Hoi Arjan weer een mooi verhaal geniet er van vriend en ik kijk weer uit naar je volgende verhaal groeten Peter.
  3. Yvonne mamsie:
    8 maart 2019
    Komkommer, perziken en pindakaas, hoe combineer je dat😆. Mooi verhaal weer. En zo fijn dat je er zo van geniet. Heel benieuwd naar al de foto's die je hebt gemaakt. Goede reis en ga weer mooie herinneringen maken op je nieuwe bestemming. Knuffels ❤😘
  4. Mirjam:
    8 maart 2019
    O, wat fijn en leuk om te lezen, wat je allemaal beleeft en het zo naar je zin hebt. Het is echt iets waarvan je zegt; zo Arjan, je bent op ontdekkingsreis. Top!! Om uiteindelijk veel ervaringen rijker te worden. Geweldig dat je zo gastvrij werd opgevangen in Tingalpa. En je troeteldiertjes ook geweldig! En haal er zeker alles uit. Zo kunnen wij weer verder meegenieten van al jou geweldige belevenissen. Fantastisch mooi daar :) Haha ben wel een beetje jaloers hoor... Heerlijk nog genieten en veel plezier! Ben benieuwd naar alle foto's... Liefs van ons allemaal XxX
  5. Ronald Luiten:
    Ha Arjan,

Flink veel herinneringen aan het sparen zo te lezen. Heel herkenbaar ook toen ik van Sydney naar Cairns samen met Martine een fantastische camperreis heb gemaakt.

Als ik ooit had willen emigreren dan zou dat naar Australië zijn geweest. Een relaxte sfeer zowel qua natuur als mensen.

Witter en fijner zand dan op de Whitsundays ga je nergens vinden.

Geniet er van!
  6. Shariff:
    Lekker genieten Arie !!
  7. Anne-Marie:
    Hoi Arjan,
    Gezellig om weer even zo'n verhaal te lezen (vanaf mijn werkplek).
    Jij géén heimwee.......nou.....WIJ WEL !!
    Wij willen, als we dit zo lezen, wel weer Down Under hoor.

Have fun.....geniet ervan.....en tot je volgende verslag weer.
    doei doeiiiiiii vanuit Scheveningen.
  8. Nelleke:
    Leuk om te lezen Arjan....je geniet duidelijk!!! Lfs.van ons X
  9. Thomas en Iris:
    8 maart 2019
    Super leuk om te lezen dat je het zo naar je zin heb! Haveee fun! Groetjes vanuit de sportschool.
  10. Chris:
    8 maart 2019
    Heb chill onder genot van een pilsje je verslag weer gelezen. Benieuwd naar je verhalen over Whitesunday !
  11. Carola:
    9 maart 2019
    We enjoyed having you here Arjan! Veel plezier met verdere travels!!