Zuidereiland week 4, Nieuw-Zeeland 17 t/m 23 april🇳🇿

1 mei 2019 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Terug van weggeweest🙋🏼‍♂️

Welkom bij een nieuwe editie van Arjan op wereldreis deel 14.. alsof het nooit ophoudt hè. Toch komt er bijnaaaaa een eind aan🥺.

Het laatste gedeelte van Nieuw-Zeeland. Ergens erg teleurstellend, maar wat was ik klaar met het heen en weer gereis met de bus en het in- en uitgaan van hostels. Ik had het gevoel alles gedaan te hebben wat ik wilde doen en dat ik er alles uitgehaald heb, waardoor ik het wel prima vond om naar The Cook Islands te vertrekken.

Om te beginnen was ik als 1 van de weinige van de busgroep een dag langer gebleven in Mount Cook. Het was een heel klein dorpje met een prachtig uitzicht op de hoogste berg van NZ. Onze buschauffeur kon een skiplane regelen met een flinke korting waarbij je zou landen op de grootste gletsjer, Tasman Glacier, met uitgestrekte sneeuwlandschappen. Aangezien ik 1 dag extra bleef liet ik mij deze kans niet ontgaan en ook omdat ik het zwemmen met dolfijnen moest cancelen vanwege m’n tattoo, deed ik dit ervoor in de plaats. En wat was het gaaf. Een heldere hemel en bezaaid onder de sneeuw stond ik op de gletsjer. Een indrukwekkende vlucht en verblijf van een kwartier op de grootste gletsjer.

De dagen erna was het meer aftellen en rusten dan dat ik nog echt een activiteit deed. In Kaikoura waar ik eerst zou gaan zwemmen met dolfijnen heb ik van dichtbij tientallen zeehonden gezien en van een groter afstandje een aantal dolfijnen. Na Kaikoura vertrokken we met de bus naar Picton waar we de ferry namen richting Wellington. In Wellington waar ik al 3 dagen op de heenreis verbleef, was ik maar 1 nacht. De bus vertrok ‘s ochtends om half 7 voor een 11 uur lange rit richting mijn laatste eindbestemming waar ik het avontuur ook begon, namelijk Auckland. Wat wel erg tof was, is dat ik Martijn weer tegenkwam in Wellington en we in hetzelfde hostel sliepen en vervolgens naar Auckland reisden en verbleven. Hij vloog 3 dagen later naar Thailand, ik een dag later naar The Cook Islands🇨🇰.

Ik heb een geweldige tijd gehad in Nieuw-Zeeland en mijn voorkeur gaat ook zeker uit naar NZ vergeleken met Australië. De natuur is adembenemend, mensen zijn erg gastvrij en de activiteiten zijn geweldig, maar wel een beetje prijzig🤑.

Hoe gaat het met mij? Voetblessure is gelukkig over, met m’n tattoo gaat alles goed, ik voel me meer dan geweldig en momenteel ben ik voor de laatste nacht aanwezig in Hollywood Los Angeles. Hier zijn memorabele en onverwachte dingen gebeurd die ik van te voren nooit heb aan zien komen🤗. Ik verklap natuurlijk niet wat, want dat is natuurlijk voor later aan de orde als ik het al prijsgeef🤪. Mocht je je nieuwsgierigheid niet onder bedwang kunnen houden, je weet me te vinden😉.

Ik duik mijn bed in om 00.40 uur Amerikaanse tijd, want morgen wacht mijn vlucht naar alweer m’n laatste bestemming van m’n wereldreis, San Francisco.

Groetjes en tot snel!👐🏻

1. Hans:
    1 mei 2019
    Wow Ar, time flies zoals ze altijd zeggen... Alweer je laatste bestemming. Maar hetgeen wat je nu hebt gedaan pakken ze niet meer van je af hoor.. Heel veeeeeeel herinneringen en mooie foto's zijn daar getuige van. knuf Hans
  2. Peter Teunissen:
    1 mei 2019
    Mooie foto,s man wacht weer op je volgende verhaal top man.
  3. Yvonne mamsie:
    1 mei 2019
    Heerlijk hé die onverwachte dingen! Zo trots op jou dat je deze mooie reis bent aangegaan😊👌
    Tot snel 😍
  4. Monique:
    1 mei 2019
    Ben heel benieuwd naar de rest ;)
  5. Mirjam:
    2 mei 2019
    Wat een mooie verhalen en waanzinnig leuke dingen heb je gedaan. En hoe goed en leuk omschrijf je het, wat je beleeft. Echt je mag trots op jezelf zijn. Een ontdekkingsreiziger met nu heel veel verhalen en fantastische reis Geniet van je laatste deel van je reis. Zie je snel 😘🎉🥂
  6. Peter en Cocky 😷:
    2 mei 2019
    Hoi Arjan, weer bijzonder om mee te mogen genieten van jouw belevenissen. Ik mis wel een foto van je tattoo. Ben erg benieuwd. Prachtige foto's. Je moet er vast wel een miljoen gemaakt hebben. Schitterend die natuur. Geniet nog van het laatste stuk en goeie reis verder. 😎
  7. Richard:
    6 mei 2019
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad hele mooie foto's gezellige mensen en nu op naar huis tot zondag 😜😜😘