Cook Islands, Los Angeles & San Francisco, 23 april t/m 5 mei🇨🇰🇺🇸

8 mei 2019 - Rotterdam, Nederland

LAATSTE reisverslag wereldreis!

Hallooo allemaal, wat fijn dat je er bent!🙋🏼‍♂️ Ga er maar eens lekker voor zitten, want dit is alweer mijn laatste verhaal van mijn wereldreis. Neem je bak popcorn op schoot, colaatje erbij en lezen maar. Dit is een lekkere lange uitzending van Arriies einde (van zijn wereldreis dan hè).

Aangezien ik alledrie de bestemmingen 4 dagen heb bezocht, zet ik deze in 1 verslag. Totaal anders dan Nieuw-Zeeland en Australië, maar o zo geweldig wat ik allemaal mee heb gemaakt. Het grote verschil is dat ik natuurlijk, althans dat dacht ik🤪, weer even afstand mocht nemen van het samenreizen met jan en alleman. Maar uiteraard zoals al zo vaak gebeurd is tijdens de reis, zijn er weer onverwachte dingen op mijn pad gekomen.

Laat ik beginnen met de Cookeilanden. Wat kan ik ervan zeggen? Nou, dat je omgerekend 7 euro betaalt voor een klein bakje yoghurt, 5,5 euro voor een zak chips en hetzelfde betaalt voor één avocado🥴. Zelfs in NZ of AUS heb ik dit soort bizarre prijzen niet gezien. Maar laat ik het positief houden. Voordat ik het vliegtuig instapte, stond ik met een Duitse vrouw te praten die aan mij vroeg of ik samenreisde met de dame die rechts van mij stond. Eh nee, ik kende haar helemaal niet op dat moment. Maar wat bleek, ze was Nederlands (is ze overigens nog steeds). Ook zat ze in hetzelfde hostel, waardoor het maar weer bleek dat je Nederlanders overal tegenkomt😁. Tijdens deze 4 dagen heb ik weinig uitgevoerd; strand, strand en nog eens strand. Dat terwijl de zon misschien in totaal 2 uur per dag scheen, was het toch zeer aangenaam. Witte stranden en het heldere water zorgden voor een bounty eiland idee🏝.

Aaah ja, na 4 dagen op de Cook Islands te zijn geweest was het tijd voor Amerika (Los Angeles en San Francisco) 🇺🇸😎. Mijn energielevel steeg weer op tot ruim boven de sterren. Waarom? Omdat Amerika mij trekt en dit niet zomaar 2 steden zijn😏. Ook wist ik voor mijn reis dat ik o zo graag naar The Golden Gate Bridge wilde in SF. —>Daarna was mijn plan naar Canada te reizen<— mocht ik zijn gaan werken in AUS, echter qua geld ging dat het niet meer worden. Houd het gedeelte tussen de pijltjes in je achterhoofd😉.

Ah fijn, zaterdag eenmaal aangekomen op de luchthaven van LA, klopte het papiertje niet met mijn paspoortnummer die ik aan de immigratiedienst moest laten zien. Ik dacht ‘nee dit gaat mij niet gebeuren hè?’. Gelukkig was het niet erg. Deze man was wel zo serieus dat hij mij 30 vragen stelde en toen ik vertelde dat ik recruiter ben, vroeg deze beste man of ik rekruteerde in spionnen.... Best grappig, maar nee🤪.

In de kamer in het hostel aangekomen was ik alleen op dat moment, maar met 50 paar vrouwenschoenen/hakken wist ik dat ik niet de enige was. Even na mij kwamen er 3 dames binnenwandelen en 2 daarvan komen uit.. —>juist ja😉<—. Mijn bijnaam was al duidelijk; Arrieee. Maar goed, daarna wilde ik meteen naar de Hollywoodsigns gaan. Eenmaal tot onderaan de heuvel te zijn gekomen met de bus om 17.15 uur bleken de bussen maar tot 18.00 uur terug te rijden, waardoor dit lolletje voor mij even niet doorging. Ik droop af richting het hostel, maar mij was al verteld dat er free drinks waren die avond. Ik twijfelde om te gaan, maar na op bed te hebben gelegen toch ‘even’ gegaan en dit was het begin wat nog lang niet het einde was.

Op zondag was het feest; de HOLLYWOODSIGNS! Met z’n 6en zijn we naar boven gelopen en hebben we even een fotosessie gehouden, want we moeten toch weten dat we er zijn geweest😁. Uurtje naar boven en iets minder lang naar beneden gelopen was prima te doen door Hollywood. Op de terugweg zijn we nog gezellig op de foto gegaan bij een kapotte typisch Amerikaanse brandweerwagen. In de avond waren we wederom met de groep van de avond ervoor en werd de avond/nacht alsmaar interessanter.

Een dag later, op de maandag, ben ik met een tour richting Beverly Hills gereden om rond te lopen in de wijk langs de (voormalige) huizen van bijvoorbeeld Rihanna, Tommy Hilfigger, Michael Jackson en Hugh Hefner. Bizar om hier rond te lopen en om te horen wat het prijskaartje is van het huren of kopen van zo’n huis. Vervolgens naar Rodeo Drive gegaan met de groep, ook wel de rijke winkelstraat van Beverly Hills waar je van te voren een afspraak moet maken om de winkel binnen te gaan🤔. Sta ook niet verbaasd te kijken van de verschillende Ferrari’s en Lamborghini’s.

M’n laatste dag in Hollywood ben ik met 2 anderen waar ik ook al de rest van de dagen mee optrok naar het bekende Santa Monica gereden. De Uber is wel een uitvinding trouwens om je te laten vervoeren. Hier zijn we naar de pier, langs het strand en The Third Street promenade gelopen. Op The Third Street heb ik uiteraard schoenen gekocht, omdat ze hier een stuk goedkoper zijn dan in NL😁.

Om LA samen te vatten: Memorabel, geweldig en intens👌🏻😊. Het werd tijd voor San Francisco. Een vlucht van nog geen uur bracht mij naar SF. Vanuit hier met de metro en te voet naar het hostel gelopen in hartje SF. Het weer was prima, elke dag blauw met een graadje of 19. Dus wat doen we dan? Lopen, lopen en nog eens lopen. Via Chinatown en Happy Italy (niet het restaurant) ben ik naar de Golden Gate Bridge gelopen in ongeveer 2.5 uur. Eenmaal op de helft van de GGB vond ik het wel welletjes en ben ik teruggelopen, anders was ik de volgende dag nog niet terug in het hostel.

Naast de GGB ben ik op de laatste dag van m’n reis naar The Painted Ladies gelopen en ‘s avonds naar The Bay Bridge voor zonsondergang en de skyline van de stad. Gek genoeg kwam er aan het eind van de middag een Nederlander het hostel binnengelopen uit omgeving Rotterdam, dus samen zijn we naar de brug gelopen. Dutchies are everywhere🤪.

Ik moest er echt aan geloven.. het einde van mijn wereldreis naderde. Dit voelde ik ook afgelopen zaterdag, toen mijn terugreis begon van San Francisco naar Manchester en vervolgens een connection flight naar Schiphol. Van binnen was ik in de war en behoorlijk sip. Echter was ook het gevoel aanwezig van hoe geweldig ik het heb gehad en dat ik uiteraard niks te klagen heb op wat mij allemaal is overkomen. En dan vooral gesproken over Nieuw-Zeeland en Los Angeles wat bij uitstek mijn hoogtepunten zijn.

Bij thuiskomst afgelopen zondag stond iedereen vol blijdschap op me te wachten en dit zorgde voor een smile van oor tot oor bij me. Toch ook de emotie van alles wat ik heb meegemaakt en dat ik het geflikt heb😎. Toegevend dat ik behoorlijk last heb van een jetlag. Gisteren sliep ik pas om 07.30 uur en werd ik 08.30 uur weer wakker. Vandaag sliep ik tot 14.15 uur. Dus ik slaap liever ‘s ochtends dan in de nacht🤪.

Nu ik deze week nog even aan het bijkomen ben, heb ik redelijk wat telefoontjes gepleegd voor werk en dit heeft geresulteerd in 6 sollicitatiegesprekken aanstaande vrijdag, maandag en dinsdag. Morgenavond heb ik mijn eerste dienst weer in de Ziggo Dome. Als ik dan maar niet in slaap val😴.

Misschien wel leuk om te weten dat ik tijdens mijn nachtelijke uurtjes dat ik toch wakker ben, mijn volgende trip heb geboekt voor augustus😃. Ik zei dat je iets in je achterhoofd moest houden eerder in mijn verslag. Dus bij deze weet je waar mijn volgende trip naartoe gaat😉.

Dit zijn mijn laatste woorden over mijn wereldreis die ik typ. Ga er nog bijna van janken, nee hoor. Ik heb een geweldige tijd gehad die ik nooit zal vergeten en welke uiteraard nog een klein vervolg krijgt m.b.t. m’n volgende trip.

Ik hoop dat je hebt genoten van alle verhalen en foto’s die ik via Reislogger, Instagram en/of WhatsApp gedeeld heb. Met veel plezier heb ik de reisverhalen met jullie gedeeld👍🏻.

Groetjes van mij en tot augustus zoals het er nu naar uitziet😃👍🏻👌🏻👐🏻.

Arriieeee

1. Monique:
    8 mei 2019
    Hahaha je doet er ook alles aan om mij te ontwijken in Canada ;)

See you in ZD!
  2. Yvonne mamsie:
    9 mei 2019
    Je hebt het idd geflikt! Toppertje. Super trots op jou😊
    Genoten van je mooie verhalen en genieten nu thuis van jou en van alles wat je te vertellen hebt. Op naar de volgende ronde. Knuffels 😚😚
  3. Richard:
    9 mei 2019
    Jeetje Arjan wat is dat snel gegaan maar wel een hele leuke en moole ervaring nu weer thuis effe wennen gaat ook snel. Op naar de volgende reis en nog bedankt voor alle leuke verhalen en mooie foto's 👍😘
  4. Anne-Marie:
    10 mei 2019
    Welcome back !!
    Wat een heerlijk verhaal en super foto's......echt tof.
    Hopelijk ben je al een beetje van je Jetlag af.
    En het is zo weer augustus hoor.....lekker man.
    Succes met solliciteren.
    Groetjes Anne-Marie
  5. Peter Teunissen:
    10 mei 2019
    Hoi Arjan ik heb genoten van je verhalen op naar je volgende reis ik hoor je dan weer groeten Peter.
  6. Liesbeth:
    11 mei 2019
    Nee hé, weer veilig thuis, maar veel te snel voorbij!!! Wat een gave reis heb je gehad. Ik heb genoten van je verhalen . In augustus naar Canada, ook niet gek haha. Ik was donderdag 9 mei ook in de Ziggo, heb je niet gezien, stond bij de entree en backstageaflossing. Ik ben er weer a.s. woensdag. Succes met de sollicitaties. Tot laters ........
    Groetjes Liesbeth
  7. Adri Kwekel:
    13 mei 2019
    Wat een mooie en indrukwekkende reis, Arjan. En wat een mooie foto's.
    Nu effe lekker bijkomen en nagenieten en dan weer mijmeren over de volgende reis die al weer gepland is....
  8. Peter en Cocky 😷:
    21 mei 2019
    Hoi Arjan,
    Wat een geweldige ervaring is het allemaal geweest voor jou. Ook weer heerlijk om thuis te zijn natuurlijk. Leuk vooruitzicht die volgende trip. Wel decadent hoor, zo achter elkaar. 🤑😄 Hoop dat het werken niet al te zeer zal tegenvallen😉.
    Je hebt gelijk, pakken wat je pakken kunt.
    Jetlag inmiddels over hopelijk. Bedankt dat we zo hebben kunnen meegenieten via jouw geweldige verslagen en prachtige foto's.
    Groetjes
    Peter en Cocky