Sydney, Australië 16 t/m 23 februari 🇦🇺

23 februari 2019 - Sydney, Australië

Good day to you all!

Het is Sydney talk tijd😎 Maar niet voordat.... Soms is het nadenken ‘wat en hoe ga ik bepaalde stukjes verwoorden?’. Ik bedoel, je moet alles eens meegemaakt hebben en ga ik dat dan delen? Ja, want het iets wat ik meegemaakt heb. Wil ik het nog een keer meemaken? Absoluut niet, maar hilarisch is het achteraf wel! Ik neem je nog even terug naar de laatste nacht in Bondi. Op het moment dat ik mijn vorige verhaal typte, kwam er een Ierse kamergenoot binnen met een meisje... Je raadt het al, ze klommen op het stapelbed en het geluid heb ik 5 minuten aan kunnen horen voordat ik zei dat ze beter ergens anders naartoe konden gaan. Prima, zo gezegd, zo gedaan. Word ik ‘s nachts wakker rond 4 uur, bleek dat zijn vriend de wc niet kon vinden en middenin de kamer zijn plasje deed. Gevalletje van teveel gedronken. Vervolgens ging hij weer verder dromen en snurken. Een kwartier later kwam zijn vriend binnen en liep op blote voeten naar z‘n locker. Hij had behoorlijk natte voeten en snapte er niets van. Ik deed ook alsof ik van niets wist. De volgende ochtend heb ik het de beste man persoonlijk verteld (want hij wist het natuurlijk niet meer) en heeft hij 20 keer excuses gemaakt. Hij vertelde dat dit al meer gebeurd is en wel bij zijn exen..😒 Hij vertelde zijn vriend ook wat er gebeurd was en die realiseerde zich dat hij niet in water liep en zijn reactie was behoorlijk hilarisch💦. Daarna konden we er met z‘n drieën om lachen.

Ah fijn, nu dan echt mijn verhaal over Sydney😊 Afscheid moeten nemen van Bondi (Beach) was toch wel jammer, omdat ik erg goed omging met een aantal personen en erg genoot van de relaxte sfeer en mooie natuur. Aan de andere kant, zo is het backpackersleven en social media is alles, dus contact houden kan altijd. Aangekomen in het Wake Up hostel verbleef ik wederom in een kamer met 6 personen. Die avond nog ben ik met 2 kamergenoten van Wake Up en 2 van mijn vorige hostel, waaronder mijn grote Franse vriend Felix, naar Darling Harbour gegaan om daar het vuurwerk te bekijken. Eerlijk gezegd, niet zo spectaculair als Singapore, maar wel erg gezellig met z‘n 5en.

De dagen erna was ik vooral de eerste dagen erg actief en heb ik uren gelopen. Zo ben ik met o.a. Felix naar natuurpark The Blue Mountains geweest waar we ook weer een bekend groepje tegenkwamen van het hostel in Bondi. 3 uur heen en 3 uur terug reizen, maar daar heb je dan ook weer erg veel mooie natuur voor terug. Teruggekomen op de kamer in het hostel lag op een vrijgekomen bed opeens een Zuid-Koreaan genaamd Gin. Nee geen Tonic als achternaam. Aangezien het zonnig en warm was wilde ik nog wel ergens heen voor de skyline en de zon. Hij had hetzelfde idee en dus zijn we naar Whatson Bay gegaan met de trein en bus om vanaf hier de skyline en de ondergaande zon te zien en fotograferen. Whatson Bay is net Wassenaar, wat een huizen en het chique uiterlijk van de restaurants en bars aan het water. Voor 1 ijsbolletje betaalde ik 5.70 dollar, omgerekend €3,58. Best prijzig als je het mij vraagt🤑. Na foto’s gemaakt te hebben van de zon, skyline en rondvliegende papegaaien zijn we met de Ferry naar Circular Quay gevaren; de haven/kade in het centrum van Sydney tussen The Harbour Bridge en het Sydney Operah House. Hier uiteraard ook nog verschillende shots van gemaakt, zowel vanaf het water als op de kade. Een lange, maar erg leuke dag!

Logischerwijs wilde ik The Harbour Bridge in het licht zien en er overheen lopen. Dinsdag ben ik vroeg vertrokken om er een wandeldagje van te maken met me, myself and I. Niet te vergeten, ook mijn vriend camera! Ik ben de brug overgelopen naar de andere kant om daar op de kade vanaf de andere kant de skyline, The Harbour Bridge en The Opera House te zien. Zowel vanaf de brug op behoorlijke hoogte als aan de andere kant van de brug een prachtig uitzicht op waar Sydney bekend om is. Dan voel je toch wel even een rilling van ‘Ik ben er! Normaal zie ik het alleen op plaatjes, maar nu sta ik er toch echt zelf🙆🏼‍♂️‘. Al genietend liep ik vanuit North Sydney de brug weer over om terug te lopen naar The Opera House. Hier uiteraard wat shots en selfies gemaakt en vervolgens door The Botanical Gardens gelopen dat naast The Opera House ligt. Na een flink aantal uurtjes gelopen te hebben ben ik hostelwaarts gegaan en heb ik even mijn gerust gepakt.

Voor de rest ben ik gewoon lekker buiten geweest en ben ik veel bezig geweest om het vervolg van mijn reis vorm te geven door het boeken van tours, buspassen en accomodaties. Zo miste ik Bondi toch wel, dus ben ik nog een aantal uur naar Bondi Beach geweest afgelopen maandag☀️.Tevens gisteren en vandaag in de gym geweest om toch sportief te blijven en niet te verzaken💪🏻. Morgen zal ik met het vliegtuig naar Brisbane vertrekken zo’n 900 kilometer noordelijk van Sydney. Hier zal ik overnachten bij een kennis waar ik via via mee in contact ben gekomen en die zo gastvrij is om mij daar te laten slapen😊 Er kwam deze week wel een spannend bericht in het nieuws, namelijk cycloon genaamd Oma. Eerst zou deze morgen aan land komen met daarbij flinke water(hagel)overlast en windstoten van 140 km per uur, echter trekt de cycloon noordwaarts over zee en zal het alleen een flinke wind achterlaten. Lucky me vanwege mijn vlucht morgen😁. Begin volgende week zal ik mijn trip beginnen langs de oostkust met als echte hoogtepunten: Fraser Island, Whitsundays en The Great Barrier Reef. De trip langs de oostkust zal ik in 3 of 4 weken doen.

Al met al is Sydney zeker een stad die je gezien moet hebben, echter heb ik hier een week gezeten en had ik na 4 dagen wel het gevoel weer verder te willen. Sydney (eigenlijk heel Australië) is erg duur. Zo betaal je €16,- voor een pizza margherita, €32,- voor een krat bier en zoals gezegd meer dan €3,50 voor één bolletje ijs. Ik heb weinig te vrezen, want ik eet gezond en hou het nog steeds vol om alleen water te drinken en niets anders wat ook een hoop geld bespaart.

Mijn volgende bestemming na Australië is al bekend. Ik heb een buspas gekocht met een flinke korting waar ik met een luxe touringcar met gids het hele land in minimaal 4 weken kan ontdekken😁. Welk land dit is, houd ik nog even geheim voor diegene die het niet weten.

Ik hoop dat jullie weer genoten hebben van mijn verhaal. Het is hier nu 12 uur geweest dus het wordt tijd voor mijn bedje🙋🏼‍♂️

Groetjes van mij uit Sydney en een fijn weekend!

Ps. Mocht je vannacht moeten plassen, doe het dan gewoon op het toilet👆🏻

1. Peter Teunissen:
    22 februari 2019
    Weer een mooi verhaal man zo maak je een hoop mee hè prachtig nou mooie reis verder en ik kijk weer uit naar je volgende verhaal groet Peter.
  2. Richard:
    22 februari 2019
    Ha die Arjan ja heel mooi en interessant verslag geluk gehad met Oma op naar brisbane en een prettig weekend 😎👍
  3. Bianca:
    22 februari 2019
    Moet je nu afscheid nemen van je Franse vriend?
  4. Monique:
    22 februari 2019
    Gaaf hoor, ben benieuwd waar je reis verder naar toe gaat...

En help me onthouden dat ik Bondi toch ook nog op mn lijstje zet :)
  5. Yvonne mamsie:
    22 februari 2019
    Waha, die Oma toch, gelukkig is ze opgelost! We genieten hier van je verhalen inclusief van je plasverhaal! Goede vlucht straks en op naar het volgende avontuur. Zo benieuwd naar nog meer van je foto's.
    Knuffeltjes van mij voor jou, XXXX
  6. Anne-Marie:
    27 februari 2019
    Hoi Arjan,
    Je maakt een hoop mee in die hostels hé.
    Nog geen "kussengevechten" gehad in de zgn. huiskamer?
    Ik toen wel......en dan ineens rent iedereen uit de kamer.....en de laatste die daar verblijft moet de rommel opruimen. :-) :-)
    Zag ook een foto van "de keukentafel" in Brisbane.....hahahaha
    Nou, geniet lekker verder....dan doen wij het van jouw verhalen.
    Groetjes,
    Anne-Marie
  7. Peter en Cocky:
    28 februari 2019
    Hai Arjan, wat gaat het allemaal lekker, hè? Ik zag nog een foto van jou met koala. Vinnige beestjes kunnen dat zijn hoor. Hoop dat het je goed bevalt. Ben ook heel benieuwd naar volgende bestemming. Ik hoor je niet veel over werken🤣. Kan ik me heel goed voorstellen🤪
    Weer bedankt voor het meegenieten dankzij je verslag. Bye bye