Noordereiland week 1, Nieuw-Zeeland 25 maart t/m 1 april🇳🇿

4 april 2019 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Kia ora allemaal, ook wel de groet in het Maori🙋🏼‍♂️

Een niet te bevatten eerste week in Nieuw-Zeeland om van te dromen! Ik wist niet dat het na Australië nog geweldiger kon, maar mijn eerste week hier zorgt bij mij voor een complete verandering. Ik ben aan het leven en er wordt voor gezorgd dat ik leef👌🏻. Wat bedoel ik met het laatste? Dat ik er niet alleen voor zorg dat ik volop geniet, maar ook het land hieraan meewerkt en misschien nog wel belangrijker; de personen die ik hier heb leren kennen en heel erg veel mee ben opgetrokken.

Ik zal eerlijk zijn en ook eens een stukje gevoel erin brengen. Voordat ik aan deze reis begon was het een tijd lang niet mijn beste periode. Althans, ik was niet de persoon waarvan ik weet dat ik die kan zijn, namelijk onbezonnen, genietend, vrijdenkend en grappig om er maar 4 te noemen. Er zijn enkele momenten, als ik mezelf eindelijk eens de tijd geef, dat ik bij alles tegelijk stilsta en intens geniet met wat ik aan het doen ben momenteel. Tegelijkertijd komen kippenvel en brok in de keel erbij kijken. Wat ik wil zeggen is, dromen zijn er om te verwezenlijken en deze kunnen je een hele goede zet in de richting geven. En ja het is een wereldreis, dus wordt er vaak gezegd dat je vanzelf al vrolijker en leuker bent. Maar, soms voel je iets zo sterk als een omslag en moet je daarin geloven👌🏻.

Eerst even kort waarom ik de eerste week als verandering zie voor mezelf. Ik ben deze week weer de persoon die ik zelf wil zien; 4 van de 6 avonden een drankje teveel op (niet dronken, gewoon erg gezellig) en behoorlijk losjes op de dansvloer, genietend van het contact met de personen in de groep waar ik mee op trek, ik verkleed me met 2 andere gasten (Zweed en een Schot) en gaan dansen op het nummer ‘I want to break free’ van Queen (als je een video wil graag even privé laten weten). Dan heb ik het nog niet eens over dat ik gezongen heb in de karaokebar..🎤.

Al deze dingen zou ik een half jaar geleden niet gewild hebben omdat ik me er niet fijn bij zou hebben gevoeld. Over deze Schotse vriend gesproken, ik ga nu 6 dagen met hem om, maar het voelt als jaren. Als hij dan zegt; ‘we look like brothers’ is dat toch erg tof om te horen. Echter scheiden onze wegen na vandaag, maar kunnen we elkaar nog treffen op het Zuidereiland. Het is maar een deel van het plezier wat ik tot nu toe heb meegemaakt😌.

Nu dan naar de belevenissen als het gaat om dit erg mooie land. Ik heb een buspas van Stray waarbij je op veel plaatsen stopt en 1 of meerdere dagen verblijft. De buschauffeur is tevens de gids en kan alles vertellen over accomodaties en activiteiten. Het is een hop on hop off principe waarbij je zelf kan bepalen om langer te blijven als de bestemming daar geschikt voor is.

De eerste dag verbleef ik in Auckland en heb ik kort met een bustour de stad een beetje verkend. Niet een heel boeiende stad eigenlijk... eigenlijk helemaal niet😜. Dinsdag 26 maart begon de reis. In de ochtend vertrokken we naar Hahei in het Noordoosten, ook wel bekend om de Cathedral Cove en Hot Water Beach. Vanaf dit punt begon iedereen elkaar te leren kennen en werd het al snel gezellig. Al zijn er altijd wel een aantal bij die het woord ‘gezellig’ nog moeten ontdekken.

In Hahei hebben we tot donderdagochtend doorgebracht en zijn we vertrokken naar Rotorua. Het grootste gedeelte zat in hetzelfde hostel dus aan plezier die avonden geen gebrek aangezien er een bar aan de overkant zat. Deze 2 avonden zorgden dus voor de eerste nodige drankjes aan mijn adres😁. Na het stappen ben ik rond 02.00 uur nog het park ingedoken om een aantal personen op het thuisfront te bellen als onverwachte verrassing📞.

De activiteiten en tours die worden aangeboden kunnen zelf geboekt worden via de app van Stray als er interesse in is. Ik koos ervoor om op vrijdag naar thermal land adventures Wai-O-Tapu te gaan. Vulkanen, geisers, kraters en nog veel meer moois in dit natuurgebied. Tevens was er een hot water spring waar ik nog in ben gaan zwemmen. Een activiteit die ik voor geen goud wilde missen.

Afgelopen zaterdag vertrokken we naar Lake Aniwhenua. Niemand wist wat te verwachten, want er was niet veel te doen en het was maar voor een halve dag. Ook al was er weinig te doen, omdat het in the middle of nowhere lag, het was erg indrukwekkend. Hier leven de Maori’s en werd laten zien en verteld hoe de Maori’s leven. Op traditionele wijze werd een maaltijd klaargemaakt, we speelden spellen en leerden diverse woorden en uitingen. ‘s Avonds kampvuur met sterren de dag goed doen afsluiten.

Even een brug naar The Lord of The Rings, wel bekend hè😉. Zondag vertrokken we naar Blue Dock Station in Retaruke. De rit met de bus was zo ontzettend mooi. In dit gebied is dan ook The Lord of The Rings opgenomen. Blue Dock Station was een grote boerderij met lodges waar we verbleven zonder enig contact met de buitenwereld. Ook wel eens lekker😎. Maandag hadden we een non travel day dus was het tijd voor activiteiten. Ik paste een dag en ging lekker uitrusten. Tevens de eerste compleet verregende dag wat er voor zorgde dat ik dus met die 2 andere gasten verkleed ging dansen voor de groep😁. Indrukwekkend en toch ook gek is dat je regelmatig schoten hoorde rondom of op de boerderij. Hier is nog echt het hunten op dieren iets wat erbij hoort.

Dit was mijn eerste week voor zover. Zoals wel bekend gun ik mezelf weinig vrije tijd en stond er dinsdag misschien wel de mooiste hike die ik gemaakt heb op het programma. Uiteraard in mijn volgende verslag een uitgebreid stuk hierover😉.

Nou eh lieve mensen, het is hier nu 00.00 uur, dus bedtijd voor grandpa Arriie. Zo word ik hier regelmatig genoemd, omdat ik in 99% van de gevallen ook de oudste ben👨🏻‍🦳. Foto’s en video’s komen er morgen op.

Groetjes en tot snel!🙋🏼‍♂️

1. Johan:
    4 april 2019
    Vet om te lezen man! Succes nog.
  2. Peter en Cocky 😷:
    4 april 2019
    Fijn dat het nóg geweldiger kan allemaal. En super dat je jezelf weer een beetje terugvind. Lekker doorgaan met genieten en tot het volgende verslag.
  3. Hans:
    4 april 2019
    Vriend, weer mooi geschreven, en fijn dat nieuw Zeeland zo goed bevalt..
  4. Yvonne mamsie:
    5 april 2019
    Je snapt natuurlijk wel dat ik, als jouw mamma zijnde, heel blij word van dit fantastische verslag. Enjoy honey ❤
  5. Peter Teunissen:
    5 april 2019
    Hoi Arjan wat een mooi verhaal weer dit vergeet je je hele leven niet meer nu zie wat deze reis met je doet mooi man geniet.
  6. Liesbeth:
    5 april 2019
    Top Arjan, weer jezelf hervonden!!! Fijn om te lezen. Wat een mooi land! Blijf genieten en hou het veilig.
  7. Richard:
    6 april 2019
    Geweldig Arjan fijn dat je het zo naar je zin hebt geweldige mensen om je heen en leuke dingen doen geniet ervan tot de volgende doei 👍😘
  8. Judith:
    7 april 2019
    Hé kanjer wat zijn je reisverslagen ontzettend leuk om te lezen, en geweldig dat je jezelf weer hebt gevonden.
    Blijf ook vooral jezelf en geniet van deze onwijs mooie reis
    Dikke kus 😘
  9. Robert:
    7 april 2019
    Fijn dat je jezelf weer heb gevonden maat zeer leuk om je verhalen te lezen enne jij zingen met karaoke ben benieuwd film foto's laat zien
  10. Anne-Marie:
    8 april 2019
    Hoi Arjan,
    Wat een geweldige belevenissen zeg. Top dat je het zo naar je zin hebt.
    Daarom ben je uiteindelijk ook deze trip gaan maken.
    Geniet er lekker van.....en we zien je wel een keer bij "The Voice".
    groetjessssss Anne-Marie
  11. Adri Kwekel:
    17 april 2019
    Mooie foto's weer, Arjan. Ik mis alleen de Maori's en hun spectaculaire dansen.. Binnenkort treed een groep Maori's uit Nieuw Zeeland op tijdens het Volksdansfestival in Warffum. Gaan we van genieten... Groetjes van René en mij.