Aflevering 2; Op het eiland Oahu (Honolulu - Waikiki)

28 februari 2020 - Honolulu, Hawaii, Verenigde Staten

Goedemorgen Nederland!

Hier overigens avond.... Het heeft even geduurd voordat er een 2de verhaal op papier is gezet, maar ik moest even acclimatiseren, althans dat ben ik nog steeds aan het doen🤪. Na 8 uur ‘s avonds ben ik out of order en ‘s nachts ben ik rond 5 uur klaarwakker. Ah fijn, de eerste dag, afgelopen zondag, had ik mijn bagage dus nog niet. Uiteindelijk kreeg ik deze om 5 uur geleverd in het hostel. Ik was zo blij, zeker toen er op het bonnetje bij de levering stond dat ik nog ff 55 dollar kon gaan dokken. Gevalletje ‘dacht het even niet’ dus.

Ik ben tot afgelopen dinsdagochtend in Honolulu geweest. 2 volle dagen voor Oahu was voor mij wel voldoende. De eerste dag zonder bagage een beetje heen en weer gedwarreld tussen het centrum van Honolulu (Waikiki Area), strand en het hostel. De tweede dag heb ik een auto gehuurd en ja daar maak je natuurlijk vrienden mee, met nog 2 personen ben ik het eiland rondgereden. O.a. de mooie Hike bij Diamond Head (krater), stranden, mooie uitzichten en de botanische tuinen van Oahu. Op Turtle Bay in het noorden (The North Shore) van het eiland helaas geen schildpadden gezien, maar er komen nog genoeg mogelijkheden hiervoor. Ook een toeristisch stukje is het gedeelte met vele foodtrucks, waarbij de bekendste die met de knoflookgarnalen is. Ik sloeg even over en nam een ananas-bananen smoothie. Eenmaal terug in het hostel na een uurtje of 9 ben ik meteen doorgegaan naar Waikiki Beach om de zonsondergang te zien.

Al met al was het verblijf in Honolulu prima en heb ik het eiland goed kunnen verkennen doordat ik op de dag zelf nog een auto heb gehuurd. Het weer was constant, een graadje of 27, flink wat zon en 1 moment wat licht gedruppel. Wat wel zo is, is dat er vaak ‘s nachts 🌧  valt en het overdag ☀️ is.

De volgende ochtend (25 februari) vloog ik door naar Kauai waar ik tot 2 maart zit. Uiteraard komt hier het weekend uitgebreid een verslag van, want ik kan wel zeggen dat de beauty van Hawaï hier echt is begonnen. Auto’s heb ik gehuurd op elk eiland dat ik ben van het vliegveld en weer terug inleveren op het vliegveld als ik naar het volgende eiland vlieg. Het hebben van een auto is erg fijn en gemakkelijk.

Foto’s om een indruk te krijgen van Oahu en Honolulu, staan onder ‘foto’s’. Klinkt best logisch wel. Een leuk weetje; iemand groeten in het Hawaïaans is “Aloha” en dank je wel is “Mahalo”.

Dus bij deze; Mahalo voor het lezen van mijn verslag, hoop dat je weer genoten hebt en op naar de volgende🙋🏼‍♂️😁. En natuurlijk erbij gezegd hebbende dat ik de reacties die gegeven worden via de site of app erg leuk vind om te lezen. Dus laat vooral weten wat je ervan vond. Tips en tops zijn altijd welkom.