Whitsunday Islands boottour + skydive Airlie Beach, Australië 10 t/m 13 maart🇦🇺

17 maart 2019 - Cairns City, Australië

Tourverslag Whitsundays & Skydive Airlie Beach

Vorige week zondag was het dan zo ver! Er stonden mij wederom enkele hoogtepunten te wachten🙋🏼‍♂️. Steeds vind ik het weer leuk om dit met jullie te delen. Heb tenslotte ook geen teddybeer bij me om mijn verhalen te vertellen voordat ik ga slapen.

Vanaf Airlie Beach ben ik samen met nog 30 anderen met de boot ‘Wings’ voor 3 dagen richting The Whitsunday Islands gevaren met uiteraard een bezoek aan wellicht het mooiste en witste strand van deze aardbol. Overdag werden we voorzien van ontbijt, lunch, diner en tussendoortjes die de 3 tourgides voor ons klaarmaakten. Alcohol mochten we van te voren zelf meenemen en ja, ook ik heb sinds maanden weer een paar blikjes met alcohol gedronken🍻🥂. Wat wil je anders op een boot met gezellige mensen, zonnig weer en een prachtig uitzicht?☀️🌙. Daarna ben ik gewoon weer overgegaan op water...

Het weer tijdens deze 3 dagen was perfect te noemen. Voor deze tour is het wekenlang slecht weer geweest. Iedereen, inclusief enthousiast weermannetje Arjan, die deze aankomende week de Whitsunday Islands Tour ging doen was opgelucht en erg blij. Vooral omdat je geen slecht weer (bewolkt/regen) wilt hebben bij het uitzicht op Whitehaven Beach. Dit strand en water kleurt prachtig op het moment dat de zon erop schijnt. Al moet ik zeggen dat er met (deels) bewolking ook schitterende foto’s tot stand komen.

Wat zijn de meest indrukwekkende hoogtepunten voor mij geweest? Allereerst uiteraard het uitzicht op Whitehaven Beach. Op het moment dat we met de hele groep op diverse uitkijkpunten stonden was het bewolkt en kwam de zon er nauwelijks aan te pas (erg balen🤔). Hierna liepen we door naar het strand zelf om hier tijd door te brengen en je raadt het al, blauwe gaten in de hemel en de zon scheen vrolijk op Whitehaven Beach. Ik dacht; dit gaat mij niet gebeuren dat ik geen foto’s heb vanaf het uitkijkpunt waarbij de zon schijnt!!!😈. Dus ben ik al zwetend met nog iemand teruggelopen (soms hardlopend vanwege de tijd) naar het uitkijkpunt. Eenmaal daar aangekomen wederom vanaf dat punt meer bewolking en geen zonnestralen te zien........ De moed trok ergens richting mijn teenslipper....😭

MAAR DAN.... De bewolking brak, de blauwe lucht won terrein, het zonnetje begon te schijnen en Whitehaven Beach lag helemaal in de zon😁. Oké, mijn dag kon dus niet meer stuk en heb de liefde aan de zon verklaard, love you sun❤️☀️.

‘s Avonds sliepen we op de boot en legden we de boot stil ergens rondom één van de eilanden, waarbij de zonsondergang een prima uitzicht gaf vanaf de boot. Aan de achterkant van de boot was ruimte om te relaxen. Tevens was het water hier deels verlicht vanwege lampen aan de onderkant van de boot. Dus dan bestaat de kans dat je wel eens een visje voorbij ziet zwemmen in het water. Het was echter geen visje, maar het waren meerdere dolfijnen🐬! Vier dolfijnen zwommen en sprongen regelmatig rondom de achterkant van de boot van nog geen 2 meter afstand. Hoe tof is dat om te zien, iets wat ik nog nooit gezien heb. Nadat de dolfijnen weg waren en alle lichten uit waren op de boot, was er een uitgestrekte en adembenemende sterrenhemel te zien waar ik zo de hele nacht naar had kunnen kijken🌟💫.

Naast deze, voor mij, hoogtepunten hebben we meerdere keren gezwommen en gesnorkeld waarbij de vissen gevoerd werden voor onze ogen. Honderden vissen zwommen rondom ons heen en dit was grappig om te zien. Dit was geen voedsel dat ook haaien trok, dus die gedachte was wel fijn....

De rest van de tijd was het relaxen op de boot, sociaal doen met anderen en lekker bruin worden met zonnebrand factor 50! Ik factor 50? Ja, ook ik... Menig persoon zal hiervan achterover vallen, maar met een UV straling van 13-14 is dat wel nodig. In NL mogen we blij zijn als we 7 halen😁.

Na mijn boottour kon ik me woensdag opnieuw opmaken voor een ervaring wat ik nog nooit gedaan had, namelijk skydiven. Vanwege het mooie weer besloot ik, redelijk onverwacht, nu al te gaan skydiven. Om 07:00 uur vertrokken we met het busje naar het vliegtuig die me naar 15.000 ft, zo’n 4500 meter, bracht. Ik was als eerste aan de beurt, omdat ik om 11:00 uur alweer paraat moest staan bij de bushalte voor mijn volgende bestemming. Rond kwart over 8 was het moment daar, de deur ging open in het vliegtuig en samen met m’n instructeur trof ik de laatste voorbereidingen om letterlijk uit het vliegtuig te vallen. Nerveus was ik niet, maar het was meer een hele gezonde spanning met nog meer adrenaline. De vrije val van zo’n 16 seconden was in 1 woord ‘amazing’👌🏻. Het gevoel was ongekend en het uitzicht net zo. Daarna kwam (gelukkig😜) de parachute tevoorschijn en landden we na een paar minuten weer op de grond. Voor, tijdens en na het skydiven ben ik gefilmd en zijn er foto’s gemaakt. Sommige zijn best hilarisch moet ik zeggen😆. Al met al een enerverende ochtend die ik niet had willen missen!

Na de skydive ben ik meteen naar de bushalte gebracht voor mijn volgende stop; Magnetic Island. Ook hier weer beelden en indrukken die mijn verwachtingen hebben overtroffen. Hier later uiteraard meer over!

Voor nu geniet van je zondag en tot snel! Overigens vind ik het steeds weer leuk om jullie positieve reacties te lezen via reislogger of app😊👊🏻.

See ya soon👐🏻

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Richard:
    17 maart 2019
    Schitterend hoor heel mooi ga zo door veel plezier tot de volgende 👍😘
  2. Monique:
    17 maart 2019
    Fijn dat je geen teddybeer 🐻 mee hebt, kunnen wij tenminste meegenieten van jouw reis. Supermooi!
  3. Patricia:
    17 maart 2019
    Wauwww Arjan wat een belevenissen! Ik reageer niet altijd maar wat een gave dingen maak je mee die je weer super leuk kan vertalen in je verhalen! Heeel veeel plezier met alles wat je daar allemaal doet en genieten doe je zoiezo te zien aan je verhalen en je foto's!

Have a amazing time, anjoy

Liefs, Patries
  4. Peter en Cocky 😷:
    17 maart 2019
    Arjan, hoe waanzinnig geweldig is het allemaal. Die dolfijnen, dat blijft je ook je hele leven bij. Zo mooi ook die plaatjes van de natuur. Die stranden het is gewoon zo overweldigend, vind je niet? Dank je voor je verslag en foto's. Het maakt weemoedig maar zou het niet willen missen. Geniet geniet geniet en blijven smeren 😉 😎 🍀 Tot het volgende verslag. groetjes Peter en Cocky
  5. Richard vdb:
    17 maart 2019
    Ontzettend leuk om je verhalen te lezen en op de hoogte te blijven van jouw fantastische belevenissen Arjan. Enjoy en tot het volgende verslag👍🏻
  6. Peter Teunissen:
    17 maart 2019
    Mam man wat een belenissen dit maak je maar een keer in je leven mee denk ik prachtig verhaal weer geniet er van op naar je volgende verhaal groeten Peter.
  7. Astrid:
    17 maart 2019
    Super ervaringen zeg! En wat schrijf je leuk!
    Blijven doen, zou ik zeggen en óp naar nog meer avonturen, genieten!
    Groetjes
  8. Yvonne mamsie:
    17 maart 2019
    Weer een fantastisch verhaal zeg! Wat heb jij een goede keus gemaakt Door te gaan reizen 😃! Dolfijnen, skydiven, mooie stranden en leuke mensen, geweldig 👌. Ga lekker door met genieten en op naar Great Barrier Reef. Knuffels 💋💋 voor jou en je nieuwe liefde🌞
  9. Anne-Marie:
    17 maart 2019
    super, super, SUPER GAAF zeg.
    wat een belevenissen en ervaringen heb je weer opgedaan.
    Kikkûhhhh...... Lekkâhhhh genietûhhhh.
    En wij genieten van je verslagen....toppie.
    Groetjessssss Anne-Marie
  10. Carola:
    18 maart 2019
    Mooie foto’s Arjan, zo te lezen geniet je goed, keep it up👍👍👍👍
  11. Adri Kwekel:
    18 maart 2019
    Wat een mooie ervaringen weer. Geniet lekker! En zo genieten wij lekker mee. Groet R & A,