Bondi Beach, Australië 9 t/m 16 februari 🇦🇺

15 februari 2019 - Bondi Beach, Australië

Hallo allemaal!

Hier is ie dan; mijn eerste belevenissen en ervaringen Down Under! Zoals in mijn vorige blog beschreven, vloog ik Business Class naar Sydney en daar heb ik gebruik van gemaakt ook. Stoel op ligstand en slapen maar. Na ruim 7 uur was het zo ver. Één van mijn grootste dromen ooit; met beide voeten op Australische bodem staan!😎

Op het vliegveld aangekomen dacht ik; ‘Border Security, dus ik kom op tv!‘ Maar helaas, binnen wel 15 hele minuten stond ik buiten met backpack en al. Papiertje afgegeven met informatie voor de immigratiedienst, doorgelopen naar de bagageband waar mijn backpack al dronken leek van het rondjes draaien op de band en hup naar buiten. Ben ik er echt? Jazeker😁

Mijn eerste week (tot morgen) heb ik doorgebracht in het hostel Bondi Backpackers aan het strand Bondi Beach, de kust bij Sydney. Ook wel bekend van het televisieprogramma ‘Bondi Rescue’. Ik kreeg een ruime kamer waar 6 personen konden slapen aan de kant van het strand, dus het was nog de beste kamer ook met een prachtig uitzicht op Bondi Beach (zie foto).

Deze week stond voor mij in het teken van relaxen en bijkomen. Ik ben veel op het strand geweest, het ene moment lekker alleen met muziek in de oortjes en het andere moment met een groep. Mijn ritme was wel compleet in de war, ’s nachts veel wakker en ‘s avonds erg snel moe, maar ik vond het niet erg. Elke dag geniet ik weer van het feit dat ik in Bondi Beach ben waar een hele relaxte sfeer hangt en het onwijs mooi is. Wat ik aan mezelf merk is dat ik me nergens druk om maak, alles op me af laat komen en nog wel belangrijker misschien dat ik me totaal nergens aan irriteer wat wel eens anders is geweest😁

Inspanningen heb ik uiteraard ook geleverd. De Bondi to Coogee Walk is een wandeling van ongeveer 3 uur langs de kust en deze heb ik samen met een Canadees kamergenootje bewandeld om 6 uur ‘s ochtends (6.24 uur zonopkomst). Tijdens deze walk ben ik diverse keren op ‘the rocks’ geklommen en geklauterd om schitterende natuurfoto’s te maken. Het was zo adembenemend dat ik soms even wegdroomde. We zeiden ook tegen elkaar dat het onwerkelijk was om er te lopen. Laat staan wat me verder nog te wachten staat tijdens de reis.

Bij een tweede keer, dit keer alleen, ‘the rocks‘ oplopen om selfies te maken ging het een beetje mis. Een selfie maken op een erg mooie plek bezorgde me een val door het hobbelige gesteente. Resultaat; een bloedend linkerbeen en voet waar ik nog wel even last van zal houden, maar dat mag de pret niet drukken😃

Ik heb veel personen leren kennen, van Nederlanders vanuit de Australië Facebookpagina tot aan Amerikanen, Canadezen, Ieren, Schotten, Duitsers of gewoon een nuchtere vriendelijke Fransman waar ik veel mee optrek. In het hostel sta je met vele anderen eten te maken in de keuken waarbij je ook veel in contact komt. Bijzonder toch wel om te zien is dat je iedereen ziet komen en gaan waarbij iedereen een eigen verhaal heeft om te reizen of juist weer huiswaarts te keren.

Al met al zit ik in een bubbel waar ik niet uit zou willen, omdat het hier zo geweldig is. Ik zou hier wel maanden kunnen vertoeven, maar ook ik moet een keer vertrekken om de rest te gaan ontdekken. Morgen zal ik naar Sydney zelf vertrekken voor een week om de stad te verkennen. En ik ben ervan overtuigd dat Sydney zelf net zo leuk zal worden als Bondi, maar dan op een iets andere manier. Hierna begint mijn avontuur langs de oostkust naar het noorden🇦🇺.

Voor zover mijn eerste week in Australië😊 Tot de volgende!

Ps. Ik blijf maar moeite hebben met het linksrijdende verkeer vanaf de andere kant. Vaak blijf ik de andere kant opkijken😏

1. Hans:
    15 februari 2019
    Weer leuk geschreven maatje... En dat je binnen 15 minuten door de douane kwam. Kwam denk ik door Bianc en ikke... Wij hebben het steeds ingeprent dat je alles moest aangeven. Zelfs alle het zwarte geld hahaha Maak er nog een leuke tijd van en op naar het volgende verhaal...
  2. Shariff:
    Lekker genieten man !
  3. Peter Teunissen:
    15 februari 2019
    Mooi verslag Arjan dit vergeet je heel je leven niet meer mooi man kijk weer uit naar je volgende verslag.groet Peter.
  4. Nelleke:
    15 februari 2019
    Erg leuk te lezen....wat een bofkont ben jij!!! Prachtige ervaring en nog maar t begin. Grtjs vanuit Huizen.
  5. Richard:
    15 februari 2019
    Klinkt goed morgen lekker weg geen stress op naar het volgende leuke gebeurtenis en verhaal 👍👍
  6. Stephanie:
    15 februari 2019
    leuk arjan om je verhalen te lezen wat je allemaal beleeft! tot nu toe volgens mijn allemaal geweldig! geniet nog van alles
  7. Ernesto Santi:
    15 februari 2019
    Hey maatje. Fijn om weer iets te lezen. Zo te zien en te lezen geniet je met volle teugen.
  8. Yvonne mamsie:
    15 februari 2019
    Top Arjan! Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Neen die bubbel lekker mee naar alle plaatsen waar je naar toe gaat en laat je niet afleiden. Je beschrijft het mooi in je verslagen. Lesst fijn en terwijl ik het las, zag ik het ook voor me. Enjoy honey 😚😚
  9. Liesbeth:
    15 februari 2019
    Lekker hoor zo'n weekje relaxen en proberen van de jetlag af te komen! Zo, nu klaar en doorgaan naar meer avonturen, man o man, ben helemaal niet jaloers haha! Tot laters ......
  10. Peter en Cocky:
    15 februari 2019
    Weer heeeeeerlijk om te lezen. Fijn dat je zo in het moment kunt leven. Dat maakt het nog specialer! Ik krijg steeds meer zin om toch ook nog eens te gaan. Allemaal jouw schuld🤔. Hier in Spanje ook mooi en fijn maar er kan helemaal niets aan Australië tippen. Vanaf nu is je leven gedeeld in “vóór en ná Australië. Nog heel heel heel veel plezier en mooie ontmoetingen.
  11. Mirjam:
    16 februari 2019
    Geweldig weer! Mooie herinneringen rijker. Fijn dat je er ook van geniet en blijft dat ook vooral doen. Wij genieten met je mee! Ook leuk dat je verschillende reizigers (Nationaliteiten) ontmoet met ieder zijn doel en visie van het nu leven. Op naar de volgende gebeurtenissen...Veel plezier Arjan😘
  12. Anita van 't Hof:
    17 februari 2019
    Zó ik ben bijgelezen ;)
    Wat een heerlijk gevoel hé?! Niets hoeven of moeten, totaal gevoel van vrijheid :D
    Geniet ervan!
  13. Ad:
    19 februari 2019
    Mooi verslag weer gozerT 👍🏻
    Ik blijf het herhalen... GENIETEN 👊🏻
  14. Bianca:
    19 februari 2019
    Lieve ar, ben blij dat je het zo naar je zin hebt. Wel fijn om zo teken van leven te krijgen. Doe voorzichtig xxx
  15. Anne-Marie:
    27 februari 2019
    G'day Mate.

sjipssssss.....als ik dit lees "wil ik ook weer"!!
    Juist omdat ik in dit gedeelte van Australië (nog) niet geweest ben.
    Nou ja, wie weet komt het er nog wel een keer van.
    Groetjesssssss en veel plezier.
    (en doe voorzichtig met oversteken !! Eerst rechts.....en dan pas links kijken !!)