Singapore 6 t/m 8 februari 🇸🇬

8 februari 2019 - Singapore, Singapore

Daar ben ik weer met een nieuwe aflevering van ‘Hoe is het Arjan vergaan?’. Alleen dit keer in Singapore. Laat ik eerst beginnen met de opmerking dat ik de reacties die ik van jullie krijg erg leuk vind om te lezen! Er is geen optie om op iedereen persoonlijk te reageren, dus doe ik het even zo😊

Momenteel zit ik op het vliegveld van Singapore naar wat vliegtuigjes te kijken en heb ik natuurlijk de tijd om mijn reisverhaal te posten. Over 3 uur vlieg ik richting Sydney.

Dag 1, afgelopen woensdag ***6-2***, kwam ik ’s ochtends om 7 uur aan in Singapore na een prima vlucht met veel eten en drinken, maar helaas weer geen slaap. Wel logischerwijs een enorm verschil met Dubai als het gaat om groen, cultuur en uitstraling. Niet te vergeten het links rijden dat als ik overstak de andere kant op keek. Wisten jullie dat de metro’s volautomatisch rijden? Ik dus niet, haha. Best bijzonder!

De shuttlebus heeft mij om half 9 afgezet bij het Bohemian Chic hostel in Chinatown. Aangezien het net Chinees nieuwjaar is, was alles rijkelijk en gezellig versierd. Ik kon pas om 15:00 uur pas inchecken dus ik ben met mijn toch wel brakke toestand al meteen naar de indrukwekkende Marina Bay Sands en the gardens gegaan om dit met eigen ogen te bekijken.  Na ‘s middags een tukkie gedaan te hebben ben ik ‘s avonds weer naar de Marina Bay Sands gegaan om de vuurwerkshow te zien vanaf het skypark op grote hoogte. Tevens foto’s gemaakt van de skyline en de belichte tuinen. Waar ik verbaasd van stond te kijken is dat in het hostel de wc voorzien was van een douche, dus eigenlijk je wc in je huis en waar je voeten staan is de doucheruimte.

Dag 2; kan ik kort over zijn, de buurt verkend en vervolgens met de metro vanaf Chinatown richting Harbour Front gereden om vervolgens de kabelbanen te nemen naar Sentosa Island. Vanaf de kabelbanen heb je een mooi uitzicht over het eiland en de skyline van Singapore. Op dit eiland kon je van alles; golfen, wildwaterpark, (aqua)dolfinarium, casino, bungeejumpen, skyride (soort rodelen maar dan in een karretje op wielen) en nog meer. Wat ging ik doen? Lekker op het strand liggen😏 Daarna ben ik met dezelfde kabelbaan van het eiland afgegaan maar ben ik doorgegaan naar Mount Faber; een berg met erg mooie natuur waar foto’s zeker gemaakt moeten worden. Eenmaal in het hostel waar in totaal 16 personen sliepen heb ik rustig aan mijn oogjes dicht gedaan. Was dit kort? Niet echt hè, sorry daarvoor.

Dag 3, vandaag. Om 12:00 uur uitchecken en om 02:30 uur vliegen. Dat had fijner gekund, maar ik heb mijn spullen achtergelaten in het hostel en ben dit keer met de monorail het Sentosa Island opgegaan naar de andere kant van het eiland om hier nog even te genieten van de zon, het heldere water en de mooie natuur (de palmbomen vooral). Daarna in het hostel gedoucht, nog even alles bekeken voor Sydney en met mijn grote vriend Back Pack met de metro naar de luchthaven gereisd. En nu vlieg ik ook nog eens kosteloos Business Class met Singapore Airlines!😎

Singapore; een erg mooie stad die rekening houdt met de natuur en cultuur in combinatie met de moderniteit. Je moet ook geen drankje of hapje nuttigen in een (metro)station, want dit kost je 500 dollar boete. Ik deed dit wel dus zonder het te weten, maar gelukkig was ik niet de pineut. Eten kun je echt overal, het is echt niet normaal hoeveel eettentjes er zijn. Dit geldt trouwens ook voor de hoeveelheid mensen.

Dit is het dan wel over Singapore. Ik hoop dat jullie het weer met interesse gelezen hebben😊 De komende 2 à 3 weken ben ik in en rondom Sydney te vinden. Ik kijk er enorm naar uit!

Fijn weekend en tot snel🙋🏼‍♂️

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Carla Siersma:
    Geniet vooral van alles 👋
  2. Peter Teunissen:
    8 februari 2019
    Mooie verhalen Arjan ik lees ze met plezier geniet ervan jongen groet Peter.
  3. Mirjam:
    8 februari 2019
    Leuk zo weer Arjan! Mee te kunnen lezen over je belevenissen! En wat een mooie ervaringen en belevenissen maak je mee! Echt geweldig. Ik geniet gewoon mee haha Fijne vlucht naar Sidney🛫🍀😘
  4. Ernesto Santi:
    8 februari 2019
    Hey Topper. Veel plezier man. Leuk om te lezen dat het goed gaat. Zal aan je denken morgen bij de business Seats in het Maasgebouw
  5. Monique:
    Goede reis verder :)

Ben erg benieuwd naar "down under"
  6. Peter en Cocky:
    8 februari 2019
    Wederom heerlijk om te lezen. Naar mijn idee mag het langer zodat ik ook langer kan meegenieten. Zal volgende keer langzamer lezen.😉 geweldige foto’s ook weer! Je moet toch eens uitleggen hoe jij dat voor elkaar krijgt: Upgrade naar Business Class👍 Nou, hoop dat Down Under je ook veel moois brengt. Hartelijke groetjes en good luck🤗🍀
  7. Yvonne mamsie:
    8 februari 2019
    Leuk verslag! Wat een geluk dat je die boete niet hebt gehad. En een upgrade naar Business Class. Dat doe je goed. Je bent nu onderweg naar Sidney en ik wacht weer met (lichte) spanning tot je weer veilig aangekomen bent. Knuffies XXX
  8. Cora van Bragt:
    9 februari 2019
    Ha Arjan, Wat een avontuur en mooie foto’s! We volgen je op de voet hoor, enjoy! Groetjes Wim en Cora
  9. Ad:
    9 februari 2019
    Goed bezig gozerT 👍🏻
    Genieten en leuke foto’s en reisverslagen!
  10. Anne-Marie:
    10 februari 2019
    G'day Mate, Ho'ya going ?
    Nu ben je dus "echt" Down Under !!!
    Je hebt al aardig wat vlieguurtjes gemaakt hé....gelukkig de laatste Business Class.
    Héérlijk voor je.
    Nu lekker je beentjes strekken in Sydney.
    Véél plezier.....en we kijken uit naar je volgende verslag.
    doeii doeiiiiii -- Anne-Marie