Tourverslag Fraser Island, Australië 5 t/m 7 maart🇦🇺

9 maart 2019 - Airlie Beach, Australië

—> Tourverslag Fraser Island <—

Goede zaterdagmiddag allemaal😊

Zoals ik al had aangegeven zou mijn tourverslag over Fraser Island snel volgen op mijn verhaal van gisteren. Dit omdat ik morgen voor 3 dagen op de boot vertrek naar het misschien wel mooiste strand ter wereld; Whitsunday Island.

Één van mijn hoogtepunten tijdens mijn wereldreis is onbetwist Fraser Island. Afgelopen dinsdagochtend kregen we allemaal een safetybriefing en hiernaast kregen de bestuurders van de 4WD een aparte briefing hoe deze wagens goed te kunnen besturen. Wat gingen we doen? In groepen van 7/8 personen per auto gingen we met 4 wagens naar het eiland om Fraser Island te ontdekken waarbij we ‘s nachts in tenten van 2 personen sliepen. Per ferry staken we het water over. Vervolgens begon het avontuur en reden we over de uitgestrekte stranden en hobbelige wegen in het regenwoud op het eiland.

Op dag 1 zijn we eerst gaan lunchen. Net voordat we van het strand afreden, kwamen we de eerste Dingo tegen, ook wel de wilde hond. Deze wilde honden zijn gevaarlijk op het moment dat je wegrent, je klein voordoet of alleen bent. Dan kunnen ze je wel eens aanzien voor een lekker hapje. Typisch overkomt mij dan dat m’n telefoon van het dashboard uit het raam glijdt bij een scherpe bocht aan de rand van het water. Net voordat er een golf aankwam, kon mijn redder achterin de auto snel uitstappen en m’n met zand overgoten telefoon pakken. Gelukkig geen schade🤑. Elke dag stonden er grote boxen klaar met wraps en beleg dat we zelf klaar moesten maken. Dit zelfde gold voor het ontbijt en het avondeten. Na de lunch vertrokken we naar Lake McKenzie, het meer met het meest heldere water op Fraser Island. Hier hebben we zo’n 2 uur gezwommen, maar vooral genoten van de natuur. In de avond zijn we met een groot deel van de groep, in totaal 90 personen, onder genot van een geluidsbox het strand opgelopen om een feestje te vieren en de sterrenhemel te bekijken (als iedereen zijn/haar licht uitdeed). Dit was heel bijzonder en indrukwekkend om te zien⭐️. De toon in onze groep in de auto was gezet de eerste dag, een erg hechte groep met lekkere muziek en gezellige babbels😁.

Op dag 2 vertrokken we rond 09:00 uur naar het uiterste puntje van Fraser Island; The Champagne Pools. Hier kun je in een pool aan de oceaan zwemmen die de oceaan scheidt door middel van lage rotsen. Door de opkomende golven bubbelt het in de pools, en wordt het champagne genoemd. Een indrukwekkend natuurfenomeen met verschillende kleuren en hoge golven die het plaatje compleet maakte. Afstanden die we aflagen met de auto waren vaak tussen een uur en anderhalf uur enkele reis. We wisselden elkaar met z’n 4en af om door het ruige gebied te toeren. Soms stond het water zo hoog dat we over grote stenen moesten rijden en dit hilarische beelden gaf. Alles werd door elkaar geschud, dus ik weet niet of alles nog op de goede plek zit als dat al het geval was😎. Na de lunch zijn we het binnenland van het eiland ingereden naar het Allom Lake. In tegenstelling tot Lake McKenzie was dit een natuurmeer met veel groen en veel minder helder water, maar met schildpadden. Een erg mooi natuurgebied om te zwemmen of te wandelen om het meer. Ik koos voor optie 2 dit keer🚶🏼‍♂️. Door het vele en lange rijden was de dag al snel voorbij, maar het crossen door de natuur met een 4WD is al een belevenis op zich. In de avond zijn we weer met bijna de hele groep naar het strand gelopen en was de sterrenhemel nog uitgebreider te zien dan de avond ervoor. Iedereen ging onderuit liggen en woorden als ‘unreal’, ‘amazing’ en ‘best ever’ hoorde ik regelmatig voorbij komen. Mij gaf het ook behoorlijk wat kippenvel en trots😃.

Dag 3 alweer het einde🥺! In de ochtend hebben we enkele uren doorgebracht bij Airlie Creek. Dit is een rivier waar je uit kan drinken die uit het heldere regenwater is ontstaan en op een rustige snelheid richting het strand beweegt. Je kunt er met je bandje in dobberen en je mee laten bewegen zoals in een wildwaterbaan. Het wordt ook wel ‘The Lazy River’ genoemd. Hierna was het toch echt het einde... Ik heb zulke leuke mensen ontmoet en om vervolgens afscheid te moeten nemen is toch met een brok in de keel. Dit is wel hoe het gaat; er komen en gaan mensen. In de groep zat een Engelsman met Griekse roots waar ik heel goed mee op kon schieten. Toen we elkaar omhelsden was het ook zo van ‘dit is niet tof’. Hij woont en werkt in Gold Coast en hij kan me waarschijnlijk een baan aanbieden in de evenementensector. Zodra ik in Cairns ben, beslis is of ik naar Gold Coast vlieg om hier het eea te gaan proberen te regelen😊.

Uiteraard heb ik van alles erg mooie en leuke video’s gemaakt die jullie terug kunnen vinden in de foto’s en video albums. Morgen vertrek ik voor 3 dagen op de boot om de Whitsundays tour te doen. Aangezien het weer na morgen uitstekend is, stelt mij dat zeer happy!😎 Dinsdagmiddag zal ik terugkeren van de boot en heb ik een middag om te relaxen. Woensdagochtend staat een volgend hoogtepunt te wachten. Wat dit is, zien jullie vanzelf😁 Ik heb het in ieder geval nog nooit gedaan😉.

Dit was mijn tourverslag over Fraser Island🙋🏼‍♂️ Na mijn tour op Whitsundays zal ik wederom een mooi verslag in elkaar zetten!

Tot snel en groetjes van mij vanuit Airlie Beach👐🏻

1. Anne-Marie:
    9 maart 2019
    Man man man....wat een héér-lijk verslag. 😘
    Sta niet gek te kijken als je straks ineens "bekenden" achter je ziet staan 👍😂
    Wat gaaf dat je misschien een baan in de evenementensector kunt krijgen.
    Ga ik daar wel de beveiliging in. Hihihi.
    Have fun met je boottrip.
    Groetjesssssss Anne-Marie
  2. Richard:
    9 maart 2019
    Ja Arjan mooi en geweldig relaxt leuke mensen helemaal top tot de volgende 👍😘
  3. Peter Teunissen:
    10 maart 2019
    Hoi weer een mooi verslag ik wou dat ik de leeftijd had als jij had ik het ook gedaan maar ben er nu te oud voor haha nou veel plezier weer op naar je volgende verhaal groeten Peter.
  4. Yvonne mamsie:
    10 maart 2019
    Je schrijft zoveel moois en wat ben jij aan het genieten. Heel fijn om te lezen. Ga leeker door met genieten op Whitsundays. Gold Coast, een goed klinkende naam. Benieuwd wat je gaat doen. Dikke knuffel, mams😊❤
  5. Adri Kwekel:
    11 maart 2019
    Hey lieve Arjan, hier dan eindelijk een reactie van ons. Wij hebben ongeveer 2 weken last gehad van de griep, dus alleen de hoognodige dingen gedaan. Helaas dus ook jouw vaders verjaardag gemist. Maar was een ontzettend indrukwekkende reizen heb je al achter de rug, Arjan, en wat een ontzettend mooie ervaringen met de daarbij behorende schitterende foto's. Voor je gevoel lijkt het vast of je al een jaar onderweg bent, met al zo veel mooie herinneringen. Heerlijk dat je zoiets kan doen en dapper dat je het gedaan hebt. Die ervaringen neemt niemand je meer af. Geniet lekker van jouw verdere avonturen en leuk dat we via jouw reisverslagen op de hoogte blijven. Met de hartelijke groeten en een dikke kus van René en Adri.
  6. Peter en Cocky 😷:
    14 maart 2019
    Hoi Arjan, hier een nog latere reactie van ons. Teruggekomen van 2 maanden Spanje dan moet je ook weer even de boel op de rails krijgen voordat je leuke dingen kunt doen.
    Dit was weer heerlijk om te lezen en mee te beleven. Zo voelt het echt. Inmiddels je volgende avontuur alweer achter de rug. We kijken uit naar je volgende verslag. Hoop dat je inmiddels wel het Southern Cross in de hemel hebt zien staan tussen de sterren.
    Nog heel veel plezier en hoop dat je daar nog een tijdje blijft en nog meer fijne mensen ontmoet. Hartelijke groetjes Peter en Cocky
  7. Marcel Pippel:
    18 maart 2019
    Best travel memories ever @ Fraser Island...