Melbourne/Great Ocean Road/The Grampians, Australië 20 t/m 24 maart🇦🇺

29 maart 2019 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Goedemorgen Nederland 😁

Live vanuit het o zo mooie Nieuw-Zeeland alweer mijn laatste verhaal over Australië🥺. Ik heb zoveel gedaan dat ik de tijd soms even kwijt was. Zo snel zijn 43 dagen voor mij nog nooit zo snel voorbij gegaan, maar ik heb genoten tot het laatste moment en er alles uitgehaald wat ik uit had willen halen, dus wat dat betreft een goed moment om naar Nieuw-Zeeland te vertrekken voor nog meer mooie avonturen😎. Overigens is het tijdsverschil nu opgelopen tot 12 uur, dus eigenlijk is de tijd hetzelfde, alleen donker en licht verschilt...

Maar goed, terug naar de realiteit, Melbourne met de daarbijhorende tours👌🏻. Woensdagavond 20 maart ben ik van Cairns naar Melbourne gevlogen. Op donderdag was het plan om naar The Great Ocean Road te gaan met 3 anderen die ik via de fb pagina van Dutchies in Australia heb leren kennen. Alles was afgesproken, alleen miste nog een auto. Deze was de avond ervoor gereserveerd, maar helaas bleek het niet mogelijk deze te krijgen omdat deze verlengd werd. Voor de rest was er geen auto meer beschikbaar bij diverse verhuurders, dus helaas die dag geen Great Ocean Road🧐. Dus op deze dag zijn we naar het strand van Melbourne, St. Kilda, gegaan om te lunchen en wat rond te lopen. Ook prima uiteraard, maar toch balen! Afgelopen vrijdag stond National Park op het programma, maar wat werd mij verteld nadat ik een vraag stelde aan m’n travel agency... dat de tour geboekt is op 29 maart en niet op de 22ste... Het kan toch niet zo zijn dat ik helemaal geen tour doe?🤨 Deze tour zat uiteraard al vol voor de 22ste een dag van te voren, dus ik wist het even niet meer.... Uiteindelijk kon ik met een andere tourorganisatie mee op de vrijdag en was er toch nog een tour die ik kon doen🙂🙃. De hele dag zijn we in het National Park The Grampians geweest en heb ik watervallen gezien, door de rotsachtige Grand Canyon van Aussie gelopen en wederom veel mooie uitkijkpunten bezocht. Onze gids Phil die mij big boy noemde zorgde  voor een goede sfeer en sprak zelfs woordjes Nederlands. Aan het eind van de tour zagen we een groep van ongeveer 30 kangoeroes. De hele groep stond dichtbij, ik iets verder weg, omdat ik ze al gezien had. Tevens moest ik nog wat regelen op m’n telefoon dus zat ik ergens op een balk van een afstand toe te kijken. Lekker boeiend zal je denken dat ik dit vertel, maar dat doe ik natuurlijk niet zomaar😉. 1 kangoeroe dacht dat ik voedsel in mijn had, dus die kwam van een metertje of 40 aangehuppeld. Maar als 1 kangoeroe volgt, volgen er nog 10, waardoor ik, met mijn telefoon in m’n hand, het middelpunt was voor de kangoeroes. Een erg leuk en grappig moment, maar met hongerige kangoeroes moet je een beetje voorzichtig zijn🦘.

Tussendoor had ik wat rondgevraagd aan kamergenoten in het hostel of ze geïnteresseerd waren om zaterdag een auto te huren om The Great Ocean Road te doen. Dit was een uiterste en enige poging, omdat dit mijn laatste volle dag was, om deze trip te maken. Zo gezegd, zo gedaan! Met z’n vieren zijn we de zaterdag rond 8 uur in de ochtend vertrokken naar The Great Ocean Road😁. Ik mocht niet rijden, ook al was ik de hoofdbestuurder..., omdat ik geen internationaal rijbewijs heb en dit is een strenge vereiste in de staat Victoria. De hele dag autogereden, afstanden gelopen, de 12 apostels bekeken en uiteraard weer veel mooie foto’s gemaakt👌🏻! Rond half 12 ‘s avonds kwamen we thuis na een lange rit door het donkere middle of nowhere. Voor het eerst in Australië had ik het koud aan het begin van de avond toen we bij de 12 apostels waren🥶.

Dan komt het.. m’n echte laatste dag in Australië, 24 maart😀😃😄😁😆😢😭😥😪🤧🤢🥴🤕🤠. Door mijn tours die beiden minstens 12 uur duurden had ik nog niks van Melbourne zelf gezien, dus ben ik op de dag de stad wezen verkennen. De bekende graffitistraten, het olympisch park, tennispark met de Rod Laver Arena, het MCG (Melbourne Cricket Stadium, 100.000 bezoekerscapaciteit) en verschillende parken maken Melbourne een veelzijdige en interessante stad!

’s Avonds ben ik richting het vliegveld gegaan en kwam ik wederom iemand tegen die ik 6 weken eerder tegenkwam in Bondi Backpackers, mijn eerste week. Hij had een vlucht, ook naar Auckland, een kwartier later met Jetstar. Zelf vloog ik met Qantas om 23:45 uur en landde ik om 04:50 uur op Nieuw-Zeelandse bodem🇳🇿.

Met toch wel dubbele gevoelens heb ik Australië verlaten. Voldaan, genoten, blij, geweldig en fantastisch zijn de steekwoorden die ik aan Australië geef. Ik begon mezelf ook wel meer en meer thuis te voelen en te hechten aan het Australische leven. Maar ik wist ook dat er weer vele nieuwe en prachtige avonturen te wachten stonden in Nieuw-Zeeland🤠. Dat ik na 43 dagen ben vertrokken uit Australië betekent dat ik er niet ben gaan werken. Ik ben er achter gekomen dat ik wil genieten en geen zin heb om te werken. Hierdoor zal mijn reis niet zo lang duren als dat ik eerst misschien voor ogen had.

Voor zo ver mijn laatste belevenissen en avonturen in Australië! I hope you enjoyed it🙋🏼‍♂️. Groetjes vanuit Rotorua, Nieuw-Zeeland😊

1. Yvonne mamsie:
    29 maart 2019
    Wat een heerlijk verhaal weer en prachtige foto's. Een veelzijdig land, Australië. Heel benieuwd naar je belevenissen in Nieuw Zeeland. Geniet van elk moment op deze fantastische reis!
    Knuffels ❤😚
  2. Frank vallinga:
    29 maart 2019
    G day mate leuk even met je meegereisd te hebben en je doet het ook zo goed had ook niet anders verwacht blijf in deze goede flow en enjoy groetjes een van de beste kappers van Nederland
  3. Richard:
    29 maart 2019
    Wat een mooi verhaal en mooie foto's en dat met die kangoeroe's heel leuk op naar New Zeeland met nieuwe belevenissen hou je haaks en relax je Pa.
  4. Peter en Cocky 😷:
    29 maart 2019
    Tja, vertrokken uit Australië. HOE KUN JE DAT NOU DOEN !!!! 🤣🤣🤣 Nee hoor, grapje. Heel goed dat je ook de rest in de buurt gaat bekijken. Heerlijk dat je op de valreep nog iemand bekend ontmoette. Maakt het allemaal zo speciaal. Heel veel plezier ook in Nieuw Zeeland en we zien je volgende verslag wel weer. Bye Bye Peter en Cocky
  5. Hans:
    1 april 2019
    Mate, was ff gezellig om met je te gebabbeld. Zie uit naar je nieuwe belevenissen.. en ook naar de mooie foto's gemaakt met je beste vriend (Sony ILCE-6000). hahaha