Magnetic Island & Cape Tribulation (Cairns), Australië 13 t/m 19 maart🇦🇺

20 maart 2019 - Melbourne, Australië

Hallo luitjes zo’n 15.000 km verderop🙋🏼‍♂️. Live vanuit Melbourne waar ik vandaag naartoe gevlogen ben, doe ik weer een verslagje met jullie delen.

Na de skydive in Airlie Beach ben ik meteen naar de bus gebracht voor mijn volgende bestemming Magnetic Island. Met Wout die ik vanaf Whitsunday ken, zijn we in een aantal uur naar Magnetic Island gereisd. Hier zouden we maar 1 volle dag, de donderdag verblijven en vrijdagochtend weer uitchecken. Voor deze dag hebben we, samen met een Canadees, een 4WD auto gehuurd. Eenmaal in de auto wat een automaat was, voor mij voor het eerst, mocht ik gezellig links gaan rijden. Je raadt het al, na de eerste bocht die ik nam ging ik vrolijk rechts rijden waarop Wout vroeg; ‘Ga je nog links rijden?’. Ik kwam niet meer bij en had de grootste lol🤪. Uiteindelijk heb ik de hele dag gereden en zijn we het hele eiland rond geweest. We hebben stranden bezocht, het fort van Magnetic Island verkend in een natuurgebied en als laatste het meest mooie; de zonsondergang van West Point. Hier kan men alleen komen met een 4WD auto vanwege de grote plassen water waar doorheen gereden moet worden. Eenmaal de zonsondergang bekeken zijn we door het woud teruggereden onder een sterrenhemel met tussendoor overspringende kangoeroes🦘.

Na de eerste nacht was ik in de ochtend op zoek naar m’n sneldrogende handdoek die elke backpacker gebruikt. Waar ik deze had opgehangen, hing het niet meer. Wout sliep een kamer naast me en vertelde een verhaal dat een Engelse dame in zijn kamer heel dronken was, herrie had lopen schoppen en had geplast op de grond in de kamer. In de nacht was ik, toen ik naar de wc moest, haar al tegengekomen, naakt wel te verstaan. Ik vroeg aan Wout of we in zijn kamer konden kijken voor mijn handdoek. En wat lag er naast haar; mijn handdoek. Toen ik haar later tegenkwam vroeg ik of ze zich de handdoek kon herinneren. Nee natuurlijk niet, ik zei als dit nog een keer gebeurt, ben je van mij😈. Al met al, ik had m’n handdoek terug😜.

Op vrijdag ben ik bij mijn eindbestemming aangekomen tijdens mijn rit naar het noorden langs de oostkust. Na 6 uur in de bus gezeten te hebben, kwam ik aan in Cairns waar ik op zaterdag een 2 daagse tour ging doen; Cape Tribulation, een afgelegen dorp met 100 inwoners zo’n 200 kilometer ten noorden van Cairns. Dit is een tour middenin het regenwoud en omgeven door krokodillen🐊. We waren met een groep van 16 personen, maar ik was de enige met een overnight. De rest had een daytour. Tijdens de riviercruise zijn we 1 krokodil tegengekomen aan de rand van de rivier. Ik verbleef in een logde middenin the tropical rainforest geheel afgesloten van de buitenwereld. Op eigen houtje ben ik de hele dag door het woud gelopen met alleen het geluid van de beestjes op de achtergrond. Heel indrukwekkend moet ik zeggen! Als ik op een gegeven moment het strand oploop, waar in de verste verte geen mens te vinden is, maar wel diverse waarschuwingsborden staan vanwege het gevaar voor krokodillen, gieren de rillingen wel even door mijn aderen. Uiteraard ben ik niet ver het strand opgelopen😁. Na deze avonturen ben ik naar The Masons Creek, de enige rivier waar je wel in kon en mocht zwemmen, gewandeld om af te koelen in het heldere water. Al met al was het wederom een hele ervaring. Mijn beste vriend Camera neem ik overal mee naartoe en werkt nog steeds uitstekend. Ik neem wel risico’s door ‘m mee te nemen in een meer of tijdens het hiken op de rotsen, maar ik moet toch de mooiste foto’s kunnen maken📷. Gisteren kwam er onverwacht een leuk momentje bij, namelijk dat ik een krokodil heb vastgehouden. Ik moet zeggen dat een krokodil vasthouden heel raar aanvoelt😆.

Vandaag ben ik vanuit Cairns naar Melbourne gevlogen. Hier zal ik blijven tot rond het weekend. Morgen en vrijdag staan er nog 2 leuke tours op het programma, een auto huren met 3 anderen om The Great Ocean Road te doen en vervolgens The Grampians National Park. Wat er (na) aankomend weekend te wachten staat, zal ik uiterlijk het weekend laten weten😉.

Groetjes en tot snel!👍🏻👐🏻

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Richard:
    20 maart 2019
    Wat zal ik ervan zeggen mooi leuk beetje spannend relaxt geweldig in dat regenwoud tot de volgende 👍😘
  2. Peter Stolwijk:
    20 maart 2019
    Wat doe en zie je veel Arjan. Leuk om jouw verhalen te lezen. Zo herkenbaar ook allemaal.
    Veel plezier op de great ocean road en in the Grampians. (tip: als je een huurauto deelt; rij een stukje door naar Kangaroo Island.)
    Maak mooie foto's en blijf vooral je blog bijhouden!
  3. Yvonne mamsie:
    21 maart 2019
    Mooi verhaal weer en heerlijke, stoere en ondernemende avonturen. Krokodillen en kangoeroes, sterren en zonsondergang, zo gaaf! Veel plezier in Melbourne en ga vooral door waar je mee bezig bent: genieten! Knuffels xxx
  4. Peter en Cocky 😷:
    27 maart 2019
    ja ja, wat een superervaringen doe je allemaal op. Jij en handdoeken in Hostels 🤣
    Je doet alles wel in rap tempo.
    Hoop dat je het allemaal goed in je op kunt nemen. Benieuwd naar je volgende ervaringen. Take care, Arjan. 👋