Dubai 2 t/m 5 februari 🇦🇪

6 februari 2019 - Singapore, Singapore

Hallo daar!

Hier is mijn deel 2 over het verblijf in Dubai!🇦🇪

Dag 2: dit was mijn eerste echte dag, dus ik dacht nou ik ga eens lekker overdag naar het strand om bij te komen... niet dus. Het was bewolkt met af en toe regen, dus deze ochtend en middag was het maar bekijken wat ik allemaal wilde gaan zien en doen in Dubai. Aan het eind van de middag ben ik naar Dubai Mall gegaan (het grootste winkelcentrum ter wereld). Wat een bizar groot ding is dat zeg. Om kwart voor 7 ben ik naar de Burj Khalifa gegaan. De ingang hiervan zit in de Dubai Mall. Vooraf in NL had ik een kaartje gekocht om naar de 124ste en 125ste etage te kunnen om Dubai van bovenaf te zien. Net als New York, een prachtige skyline die je niet gemist mag hebben! Hierna heb ik de fontijnshow bekeken naast de Mall die elk half uur in de avond plaatsvindt. Ook wederom een mooi stukje kunst dat een filmpje waard is. Na ongeveer 6 uur te hebben gelopen vond ik het wel welletjes en ben ik teruggekeerd naar het hostel.

Dag 3: kort maar krachtig, het was mooi weer, dus even lekker naar het strand geweest. Als je naar het strand wil, moet je goed weten waar je dit doet en kan, aangezien veel stranden privé zijn. Uiteindelijk lag ik op een stukje strand bij Jalmeirah Beach tussen 2 gebouwen die nog in aanbouw zijn. Je loopt ook letterlijk door een steegje onder de bouwstellingen door naar het strand. Na het strand ben ik met de monorail het palmeiland opgegaan naar het eindpunt. Leuk om wat foto’s te schieten, maar heel spectaculair kan ik het niet noemen.

Dag 4: alweer de dag dat ik vertrok uit Dubai. Rond half 4 ben ik vertrokken naar de luchthaven. Hiervoor heb ik nog een rondje gedaan in Dubai en de Marina Bay (net als de avond op dag 1) om dit nu overdag met een hemelblauwe lucht te kunnen zien. Veel restaurantjes, winkeltjes en bars die het gezellig maken en zorgen voor veel bekijks bij de haven.

Leuk weetje: Wat heb ik nou gegeten? Dubai is Dubai. Eitjes gekookt in het hostel. Bij de supermarkt Griekse yoghurt met havermout gekocht, wat bananen en komkommers. Oftewel, Dubai heeft bijna alles wat wij ook zouden kopen in NL. ‘s Avonds dan wel een pizza en onderweg een broodje voor het gemak.

Al met al; Dubai is een stad die alles nabootst van de hedendaagse moderniteit met dat beetje extra zoals stukken zand opspuiten. Openbaar vervoer uitstekend geregeld, overal schoon, veel beveiligers en medewerkers om je te kunnen helpen en zijn er in tegenstelling tot NL overal wc’s te vinden in de stad die gratis zijn. Goedkoop zijn het openbaar vervoer en de flessen water.

Een stad die je zeker gezien moet hebben, maar naar mijn mening (nog) niet voor herhaling vatbaar is.

Nou, dit was mijn trip in Dubai😁 Afgelopen avond om 23:55 uur NL tijd stond ik alweer met beide voeten in Singapore. En ik kan je vertellen, het is een erg mooie stad!

Hoop dat je het weer met interesse gelezen hebt en tot snel over Singapore!

Groetjes🙋🏼‍♂️

1. Peter Teunissen:
    6 februari 2019
    Mooi verslag top hoor groeten.
  2. Richard vdb:
    6 februari 2019
    👍🏻 Ontzettend leuk om zo op de hoogte te blijven van je avontuur! Enjoy Singapore! en doe geen dingen die ik ook niet zou doen😜 Groetjes Richard
  3. Yvonne mamsie:
    6 februari 2019
    Top! Wat een mooie foto's weer. Boeiende en levendige stad als ik het zo zie. Prachtige ervaring. Enjoy honey!
  4. Peter en Cocky:
    6 februari 2019
    Jeeezzz, je hebt het allemaal goed voor elkaar hoor! Heel veel gezien en gedaan. Weer heel leuk om te lezen. Bedankt dat we kunnen meegenieten, Arjan! Singapore voor ons 31 jaar geleden. Kan het nauwelijks geloven. Er is vast het e.e.a veranderd 🤪maar hopelijk nog net zo schoon en mooi.
  5. Liesbeth:
    7 februari 2019
    Inderdaad, lijkt mij ook eenmalig mooi om te zien, net zoals Las Vegas! Je maakt mooie foto's en leuk jou zo te mogen volgen in je avonturen!
    Groetjes en hou het veilig, liefs Liebeth
  6. Patricia:
    7 februari 2019
    Wauw Arjan ziet er super mooi uit daar! Super leuk je reisvlog😊 Wat een belevenis allemaal, heel veel plezier geniet ervan!! 😘
  7. Anne-Marie:
    10 februari 2019
    Haai Arjan,
    Super gaaf om op deze manier toch een beetje mee te kunnen reizen. TOP.
    Ikzelf heb in 1988 alleen "de luchthaven" gezien (welke ik wel héél indrukwekkend vond).
    Of zou dat komen omdat ik toen "voor het eerst" was gaan vliegen. hihihi.
    Groetjesssss Anne-Marie