De dag van vertrek naar en de eerste avond in Dubai (2 februari)

4 februari 2019 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Goedenavond allemaal! =)

Allereerst leuk dat jullie mij volgen! Hier is dan mijn eerste verhaal over mijn wereldreis😁 Afgelopen zaterdag was het dan zo ver; mijn wereldreis is begonnen en ik vloog al vroeg naar Dubai. Om 04:15 uur stond ik met mijn familie (ouders, broer, schoonzus en nichtjes/neefje) op Schiphol en om 06:30 uur vloog ik naar Dubai. Erg leuk dat mijn nichtjes (11 en 6) en neefje (3) er ook bij waren😊.

Het eerste uur in het vliegtuig had ik het een beetje moeilijk. Tot die tijd was ik er behoorlijk cool, nuchter en relaxed onder dat ik op wereldreis zou gaan. Toch kwam het besef er echt vlak voor het boarden. Het achterlaten van je familie/vrienden etc. komt toch binnen. De vlucht verliep prima zonder bijzonderheden en om 16:20 uur (13:20 uur NL tijd) lokale tijd landde ik in Dubai.

Al snel was mijn bagage ook op de bagageband beland en werd het eerste uitzoekwerk een feit; waar is het het beste om je euro’s om te wisselen in de Dirham en hoe het eenvoudigst naar het hostel te komen? Uiteindelijk toch het geld op de luchthaven gewisseld en per bus, metro en tram in 2 uur tijd het hostel bereikt. Dat met een backpack van 20 kilo op je rug kun je begrijpen dat ik erg blij was dat ik ein-de-lijk kon relaxen😎. Het openbaar vervoer is uitermate goed geregeld. Bij elk metrostation meerdere medewerkers en beveiligers om te helpen en net als in NL het inchecken met een kaartje. Heb je niet genoeg Dirham? Dan even naar de kassa of automaat om op te laden!

In het hostel aangekomen alles neergezet en mezelf opgefrist. Ik slaap in een gemengde kamer met max. 4 personen. Tegelijkertijd met mij kwam er een jongeman van 30 uit Saoedi Arabië aan. Samen met hem ben ik die avond nog de Marina gaan verkennen en al zeg ik het zelf; prachtige foto’s hiervan gemaakt met mijn nieuwe systeemcamera Sony Alpha a6000.

De eerste indruk die ik kreeg van Dubai is ’geld en modern’. Om de paar seconden zie (en hoor) je een Ferrari, Lamborghini of Maserati voorbij rijden. En als je denkt dat Dubai uitgebouwd is; nee, het één na andere gebouw wordt uit de grond gestampt en stukken zand rondom de stranden van Palm Jumeirah worden opgespoten. Erg indrukwekkend om te zien!

Dit was de intro en dag 1 in Dubai. Morgen of woensdag zal ik mijn hele verblijf in Dubai beschrijven en hoe ik deze dagen ervaren en beleefd heb!

Tot snel en groetjes uit Dubai!

1. Peter Teunissen:
    4 februari 2019
    Mooi hoor toch wel spannend hè nou we horen je weer veel plezier en let goed op je zelf groet Peter.
  2. Hans:
    Leuk om te lezen Arjan. Hoop dat er snel een vervolg komt.. knuf Hans
  3. Bianca:
    4 februari 2019
    Fijn je al zo snel te horen. Ik vind het nu al een avontuur maar ik (bangerik) ben geen maatstaf. Doe voorzichtig lieffie xxx
  4. Richard:
    4 februari 2019
    Leuk om je verslag zo te lezen krijg je zelf ook nog een beetje idee hoe het daar is tot de volgende 😃😃
  5. Monique:
    4 februari 2019
    Ha, leuk te lezen dat Dubai nog niet veranderd is. En ja, een gewone auto is bijna niks idd :)

Ps. verdwaal niet in Dubai Mall 😂
  6. Nathalie:
    Leuk! Heel veel plezier!
  7. Nelleke:
    Gaaf hoor...eerste doel bereikt !!! Grtjs Cor en Nelleke
  8. Alwin Tanja:
    4 februari 2019
    Goed om te horen dat het chili gaat allemaal tot nu toe. Maak er een versie van kerel.

Oh jah.... (Ik krijg het amper me strot uit maar vooruit) gefeliciteerd met de overwinning, het was terecht....
  9. Yvonne mamsie:
    4 februari 2019
    Gave foto! Leuk om je verslag te lezen. Ben benieuwd naar je volgende ervaringen.
    Liefs en knuffies van mij xxxxx
  10. Peter en Cocky:
    5 februari 2019
    Hoi Arjan, leuk verslag om te lezen. We zien het helemaal voor ons. Wat een schitterende foto’s. Ga lekker door met je weg te vinden in de wereld. Hij ligt aan jouw voeten hoor! 🌏 Tot het volgende verslag. 🍀
  11. Chris:
    6 februari 2019
    Deze eerste dagen heb je al mooie indrukken beleefd maat. Benieuwd naar je vervolg. Je bent nu in Singapore, have fun met een pilsje doen op het dak van Marina Bay ;)
  12. Anne-Marie:
    6 februari 2019
    Hoi Arjan,
    Wat een gave foto. En zo lekker in je korte broek, terwijl wij hier nog met een sjaal & handschoenen lopen.
    Have a nice time.
    Groetjes vanuit Den Haag